dereisvanvijf.nl

Een reis van blogs in vijf leuke onderwerpen

Eiwitrepen kunnen je helpen herstellen na een zware training

Ben je bezig met een zwaar trainingsregime? Dan weet je dat je goed voor je lijf moet zorgen om het vol te kunnen houden. En dus nemen veel mensen na het trainen de protein shakes House of Nutrition. Deze shakes zorgen ervoor dat de eiwitten in je lijf weer worden opgebouwd. Het enige probleem met deze shakes is dat je deze al snel na je training moet gebruiken. En je hebt, als je net een fikse hardloopronde hebt gedaan, niet altijd de mogelijkheid om de shake te bereiden. Eiwitrepen kunnen wel altijd. Deze eiwitrepen zijn per stuk verpakt en kunnen op ieder gewenst moment worden gegeten. Kies je moment vooral direct na een zware training. 

Eiwitrepen zijn er in verschillende smaken

Maar wat vooral belangrijk is, is dat eiwitrepen ook vegan en glutenvrij kunnen zijn. Je hoeft je dieet of je overtuiging dus niet in gevaar te brengen om goed te kunnen trainen en eten. Eet je vegan? Dan is het soms niet gemakkelijk om goede eiwitrepen te vinden. Dat is dus wel het geval met de eiwitrepen van House of Nutrition. De repen zijn langere tijd te bewaren én ze hoeven niet gekoeld bewaard te worden. Maak je een flinke trainingsronde op de fiets? Dan kun je gewoon onderweg zo'n reep eten. Net zo gemakkelijk en wel zo gezond.

Kauwen hoort er nu eenmaal bij

Kauwen zorgt ervoor de je lichaam eerder een seintje krijgt dat er voldoende is gegeten. Dat maakt ook dat de eiwitrepen een goede manier zijn om je lijf weer van de belangrijkste voedingsstoffen te voorzien. Je wordt minder snel "flauw" wanneer je wat te kauwen hebt, je zult het verschil echt merken. Heb je direct na je training een eiwitreep gegeten? Dan knap je direct op! Een shake kan je dan weer helpen om wat af te koelen. Een koude shake is, op z'n tijd, ook erg lekker!

Zorg goed voor jezelf!

Je kunt nog zo hard trainen, maar als je niet goed voor jezelf zorgt, dan breng je je lijf in de problemen. Iets dat je te allen tijde wilt voorkomen. Train niet door tot je licht in je hoofd bent, drink tussendoor voldoende water of sportdrank om het vochtverlies te compenseren. Train op warme dagen niet te zwaar, kies dan eerder voor meerdere, korte, trainingen. Je houdt het dan langer vol en het trainen blijft langer leuk. Want dat het leuk is, blijft erg belangrijk! Alleen dan haal je het beste uit je lijf.